Svar till Fia..

Fia, jag kom på att jag glömde svara på frågorna du ställde under inlägget Nattsudd..

("vad är det med knät? Är det det opererade? Får du probs ofta? När det är kallt? Hoppas det löser sig!!")

1. Fia frågar: Vad är det med knät?
Ema svarar: Själv gissar jag på ett litet ailienembryo, men den norske stafettläkaren hade en annan teori *tveksam* om nån vätskefylld vad-det-nu-kallades eller så är det skruvarna som börjat krypa ut. Hur som helst suklle det vara ett enkelt ingrepp.

2. Fia frågar: Är det det opererade?
Ema svarar: Jo, det är knät jag opererade. Det är precis under det gamla operationsärret det har börjat spira en liten ailiensvulst.

3. Fia frågar: Får du probs ofta?
Svar: Näe, inte som jag själv tycker. Det kan bli lite stelt när jag suttit med benen ihopvikta länge, men det är inget som besvärar mig särskilt.

4. Fia frågar: När det är kallt?
Ema svarar: Hmm.. Det är inget jag har tänkt på. Fast det vore ju faktiskt kul om man skulle kunna börja förutspå väder, konkurrera ut SMHI. Heh! Jag ska se om jag kan få till några väderkänningar.

5. Fia säger: Hoppas det löser sig!!
Ema svarar: Jag med!! (Tror jag nog att det gör också. Det brukar det göra.)

Oops!

Jag gjorde en praktvurpa på väg till skolan idag. Jag kom från från Torpslingan och skulle svänga ut på cykelvägen mot universitetet när plötsligt allt fäste bara var borta. Det började som ett bredställ som hette duga och jag han tänka "borde jag kanske sätta i en fot..?" innan jag fann mig själv kanande längs marken med snön sprutande åt alla håll. Jahapp. Shit happens. Särskilt på is med ett lager nysnö..

Sitter och funderar på att skaffa mig ett fritidsintresse. Högst på listan står klättring och Lindy Hop. Hade tänkt hoppa på en nybörjarkurs i klättring som StiL anordnar vecka 10, men så visade det sig att en av kursdagarna är samma dag som vi ska på studieresa med klassen till Boliden. Fan också! Det går fler kurser till hösten, men jag ville ju börja NU!

Kan förresten rapportera att den 24:e april ska jag in och få knät tillkarvat igen. Knölen under operationsärret börjar se ut som en ailienutväxt, ett embryo vars utveckling jag följer med stort intresse. Bra att operationen är i april. Då har snön börjat försvinna så jag kan cykla efteråt och så har jag en månad på mig att rehaba, to shape up, tills jag ska ut på praktik. Appropå det, är det någon som har en hyvens praktikplats att erbjuda..??

Vicken vecka

Nog är det ju faan också! Jag hade stora planer för helgen. Tänkte få gjort två inlämningsuppgifter som jag ligger lite efter med, vara Trevlig Flickvän med T, tvättastädagreja. Osv. Och vad händer då? Jo, jag går och drar på mig en UVI det första jag gör! Brorsan ringde o behövde snacka av sig lite i lördags och och jag sätter mig på en kall stentrappa och pratar. I ett par timmar! Hur korkad får man bli?
  Sen bodde jag på toaletten ihop med ett vattenglas och citronkoncentrat hela söndag förmiddag. Trodde jag hade klarat mig när det gav med sig under eftermiddagen. Så fan heller. Måndag morgon var det tillbaka med fördubblad styrka och jag började frukta för mina njurars fortsätta varande. Ringde vårdcentralen och till min egen stora förvåning var det ingen telefonkö. Fick prata med en sån där inspelad röst som frågade om det passade att bli uppringd klockan 14.55. "För att bekräfta, tryck 1"
  Klockan 14.55 satt jag på toaletten (nähä!) och talade om för bruden på andra sidan att jag ville ha penicillin, för såhär kunde jag ju inte ha det! Och fick tid för muggpissande en timme senare. Yes. Fixat! Trodda jag ja.. Jag hade ju sköljt igenom systemet flera gånger om med alla liter citronvatten jag hällt i mig, så i muggen jag lämnade hittade de inte en enda bakterie. I stället skulle det skickas iväg på odling. Resultat väntas inom tre dagar... WHAT!!? Ska jag behöva bo på toaletten i tre dagar nu alltså!?
  Så jag har fortsatt kolka citronvatten. I morgon tänkte jag försöka ta mig till skolan. Och göra de där förbannade inlämningsuppgifterna... Och allt det andra jag inte fått gjort när jag hängt på T:s toalett.

Combo ringde förresten för att tala om att det kommit ett brev från Sunderby Sjukhus hem till lyan i Luleå.. Det måste vara kallelsen till knäop. Grejt! Måste ha tag på syrran och be henne slänga kryckorna på bussen så jag har dem till op:en =)

Nattsudd

Faan åxå. Helgerna förstör min dygnsrytm. Skulle behöva en nanny. En orubbligt principfast Mary Poppins som pekar mot sängen med ett benigt finger och en strängrynka mellan ögonbrynen. Och som lika obönhörligt sliter mig ur sängen nästa dag, redan innan den första morgonrodnaden syns ovanför horisonten i öster.

Börjar 8.15 imorrn. Måste komma ihåg att be A om att få åka m henne till skolan för mitt knä börjar vara rätt kasst nu. Tur jag fick tid på ortopeden i sunderbyn redan imorrn. Och hoppas de kan fixa det. Fort! För jag har inte råd att ha ett taskigt knä. Vill Och Kan Inte Åka Buss!!!

I väntan på att jag ska lyckas gå o lägga mig så lyssnar jag på Tracy och hänger m T på msn..

Så var man där igen..

..fast nästan ännu värre den här gången haha! Jag har lyckats ta mig in på lite för många kurser igen. Läser nu på 175%.  Om det nu är kniv mot strupen jag behöver för att få ngt gjort så har jag verkligen ordnat det fint för mig! Jag kommer att ha ett helt Hackman-set genom halsen.. 

Drift och Underhåll 7,5hp, halvfart
Bygg-och Anläggningsproduktion 7,5hp halvfart
Virtual Design 7,5hp halvfart
Design för alla - Tillgänglighet i inomhusmiljöer. 7,5 hp, kvartsfart

Får väl se hur länge jag håller. Men det skulle vara bra om jag fixade det, för då får jag en rätt schysst studieplan resten av åren jag har kvar innan examen. Ska bli jävligt skönt m praktik till sommaren o hösten. 7 månader ute i Verkligheten.

Vaknade vid 4 i natt. T håller på att lägga ner snusandet o vaknade av neurotiska snusdrömmar och abstinensbesvär heh! Jag är fortfarande på stadiet Mental Förberedelse när det gäller snusstopp. Håller mig nog kvar på det staidet ett tag tror jag. Är varken motiverad eller.. något annat.

Barndomsbästisen fyller 28 idag så det är kalas o utgång. Skoj.