Kryckvägrar

Jag har kryckvägrat ända sedan jag klev ur sängen på uppvaket o nu tänker jag inte knapra mer piller heller. Tog en Ipren igår morse, men det var den sista. Jag är en hård brud jag!
Nej, allvarligt talat var det här en barnlek. Den där halvmaran är jag väl inte redo för riktigt än, men smärtan är långt under det outhärdligas gräns. Så varför knapra piller?

Kravlade ur sängen för bara en liten stund sen och nu pratar magen om frukost. Ska gå och se vad Emas Kök bjuder på.


Städdag på dagkirurgiska enheten!

Ligger hemma med benet i högläge och tråkar ut mig själv med allt jag rimligtvis kan hitta på. Hittills har jag hunnit umgås m A, läsa en bok, en två dagar gammal DN - från första till sista sidan (..förutom annonser och reklam, men de står väl näst på tur heh!)
Jag har alltså låtit kirurgen städa upp efter sig. Han fick plocka ut en av skruvarna han drog genom knät när han grejade mitt nya korsband för två år sedan. Den antagna orsaken till ailienknölen jag nämnt tidigare.
Jag tog det på lokalbedövning och slapp därmed narkosens biverkningar. När A kom o hämtade mig vid lunchtid kände jag mig redo för en halvmara allra minst. Sedan dess har bedövningen släppt och jag har ändrat mig i fråga om några vidare fysiska aktiviteter, men kryckvägrar fortfarande :)

Barnvakt

Är egentligen ledig idag, men är ändå uppe med tuppen (nåja). Har lovat sitta barnvakt åt O:s lilla flicka medan O är på föreläsning. Är lite orolig, för jag och det lilla livet känner inte varandra så bra. Men det ska nog lösa sig. Vi får vandra Porsön runt med vagnen.

The master of korvstoppning!

Gissa vem som skrev 4:a på anläggningsproduktionstentan efter två dagars tentaplugg? Och 5:a på drift och underhåll efter bara en dags tentaplugg? Ärligt talat vet jag inte var felet sitter. Antingen har de satt rikets mest generösa betygsgränser, rättat tentan på hallis och fantiserat fritt, eller så... Eller är jag bara onormalt fucking begåvad?
Så måste det vara. I rule the world!! *flin