Solsumma

Den extremt snygga bonnabrännan jag lyckades skaffa mig ett par ovanligt soliga dagar i juni har bleknat. Var tog sommaren vägen!?? Sista snön jag såg i 'våras' kom den 9:e juni och igår kom höstens första flingor singlande ned från skyn. Inte mycket till sommar det här året. Jag börjar nästan förstå dem som åker skytteltrafik till soliga semesterparadis för att få ligga på stranden och sörpla parasolldrinkar.

Fast jag är inte så bitter som det låter. Jag har haft det rätt bra ändå i kylan och regnet här uppe i Gällivares utmarker. Solen finns väl förhoppningsvis kvar några hundratusen år till, så jag får ta igen det nästa år. Eller året efter det. Eller...


Trevligare:
Åker hem för den här veckan imorgon.
Jag och T har äntligen fått upp lite hyllor och kan börja bringa ordning i det - som det känns - permanenta flyttkaoset!
Skaffat kort på både gym och badhus (till och med börjat använda dem!).
Surströmmingskalas om en vecka.
Två firmafester på g inom en snar framtid.

Så jag är solskenet själv!