Mellanlandning

Hon läser mig så enkelt så det är läskigt ibland, Siss. Inte för att jag är särskilt hemlig av mig (duh!), men hon ser verkligen tankarna! Sen verkar det som att vi är i fas mentalt på något annat konstigt sätt också. Som de där apstammarna som började använda verktyg samtidigt, på olika platser, oberoende av varandra. Såna är vi. Nästan så man börjar tro på Gud. Å andra sidan är vi så fruktansvärt gudomliga i oss själva (särskilt kombinationen) så det behövs inte *flina*. 
  Alltså verkar det som att kommunikation egentligen inte är nödvändigt. Trots detta har vi alltså gjort vårt allra bästa för att försöka snacka hål i huvudet på varandra. Skrattat, pratat, skrattat, pratat. Hade kunnat stanna i Umeå resten av livet kändes det som. I alla fall några veckor till. Men hennes munkcombosar hade kanske haft annat att invända i så fall..

Är hemma i Luleå och mellanlandar. Städar, tvättar och packar om. Vattnar blommorna. Åker mot Fjollträsk imorgon förmiddag. Kommer inte tillbaka förrän andra veckan i januari.

Idag är jag Leia. Men en busigare, lättsammare variant.

image7

Umeå nästa!!

Om knappt en timme sitter jag på tåget, mot Umeå. Siss, here I come!

Sensation

Ema tog sig ur sängen redan före halv tolv idag!! Har inte sett dagsljus på tre dagar, så det var på tiden! Eftersom dagen börjat så bra tänkte jag fortsätta m att duscha, käka en ordentlig frunch, boka tvättid och knalla iväg till skolan o duggaplugga m resten av gänget. Fan va fint!

Imorgon drar jag iväg till Umeå. Om någon är på väg söderut och ser en frusen flicka stå och vifta med tummen vid sidan av vägen, så plocka upp henne. Det är Jag!


Allrakäraste syster!!

På fredag planerar jag ta jullov. Vet inte om jag nämnde det tidigare, men det blir en ödslig, systerlös jul i år. Fällde nästan en tår när jag insåg det. För att kompensera bestämde jag mig för att åka ner till Umeå och systeryster några dagar innan det blir dags att åka ner till Fjollträsk. Ska kolla med min lastbilschaffis om det går några turer..

Just nu känns det som att jag helst skulle stanna hemma och göra inget alls de tre veckor jag inte har någon skola. Titta på snön. Sova, sova, sova. (Sov till fem på eftermiddagen idag. Så illa är det med mig!) Men väluppfostrad som jag är så lägger jag en stor del av min löjliga studentbudget för att kajka land och rike runt och träffa övriga mycket mer välbeställda familjemedlemmar. Ja, inte systeryster då, men övriga.. Borde ta en alternativ jul något år. Inte lägga ut ett jävla öre på den här kommersialistiska hetsen. Fiska upp min Allrakäraste Syster, och kura med henne hela julen. Sticka sockar och suga på hårda bröstkarameller. Kanske göra en snöängel eller två. Jag saknar mormor.

Peace and love
Over and Out

Meny

Veckans lunch och middag:

1 burk konserverade kikärtor
2 msk creme fraiche vitlök
1 msk olja
en skvätt pressad citron
vitlökspulver
citronpeppar
örtsalt
svartpeppar

Ett slag i magen

Det är på nätterna man börjar fundera massa konstiga saker. När man är trött och tankarna drar iväg på egna äventyr. Det är som att man inte har samma hinna mellan tankarna och känslorna. Blir nästan svårt att urskilja vad som är verkligt.

Sommaren kom tillbaka. Pang bara. Som ett slag i magen.
Just nu vill jag inte vara ensam.

Tog reda på namnet

Takida. Konserten jag var på alltså. Lär väl glömma det igen, men ändå.

Konsert och pissregn!!

Javla pissregn på packad snö heh! Sladdade omkring som en Tina Thörner med tungan i mungipan på väg hem. Konsert på Pontushallen. Halvbra. Kändes lite slentrian. Men så var det ju inte så överdrivet publiktryck heller haha. Blev lite less när sångaren skyllde missar på teknikerna. Korkboll! Så gör man aldrig, aldrig!! Även om medhörningen är skit så skyller man inte ifrån sig! Oproffsigt. Vet inte vilka det var som spelade.


Klickvild får besök..

Jag har lyckats igen! Jag lyckades formatera, ominstallera operativsystem och få in drivrutiner och program. Min taktik att klicka vilt på allt jag hittade fungerade alldeles utmärkt. Å andra sidan hade jag kanske sluppit hela proceduren om jag inte vore så skjutglad. Eller klickglad då.. Jag lyckades nämligen få in ett helt stall med trojaner igår. Mitt antivirusabonnemang hade förstås gått ut för länge sen och hittade inte trojanerna. Laddade ner ett nytt program som visserligen hittade och varnade, men inte lyckades skrämma något på flykten. Dessutom var jag ju så dum att jag inte avinstallerade det försa virusprogrammet innan jag drog hem det andra så de började bråka med varann som snorungar om den bästa spaden i sandlådan. Det slutade med att datorn helt enkelt gav upp. Inget fungerade. Formatera kändes som det enklaste alternativet, särskilt eftersom jag inte har så mycket på datorn som inte får gå förlorat. Det är bara en grej...

...på något konstigt vis har jag lyckats få windows på båda partitionerna.. Jag är lite rädd att jag formaterade fel disk, vilket i så fall innebär att jag raderat det lilla jag nu fakistkt ville ha kvar (som låg på andra disken) och lämnat c-disken och trojanerna orörda, ostörda... *suck*  Jag tar tag i det i morgon. Eller nån annan dag.

Det är inte lätt att vara självutnämnd dataexpert alla gånger.. Hej på er!