Bakvänt!

Jerk såg att jag hittat adressen till min blogg igen haha! Jao, jag bryter alla traditioner och invanda mönster och börjar så smått vakna till liv igen - mitt i november! Det är ju nu jag borde ligga i dödsryckningar inför vinterhalvårets mörkaste månader för att i mitten på december slutgiltigt sega ihop! Men jag har hittat mitt duracelljag och bara fortsätter och fortsätter och fortsätter och... Okej, jag erkänner. Jag har faktiskt varit rätt trött den här veckan, men inte för att det är november utan för att jag inte lyckats komma i säng i tid. Det började illa redan i måndags när jag inte lyckades få tag på ngn bil att åka till gymet med utan fick knalla till Gällivare och tillbaka. Den ToR-rutten gör närmare 1,2 mil! Och det tar en stund ifall man inte kan springa. För det gör jag inte just nu. Högerljumsken har jävlats med mig och jag är rädd att jag har dragit på mig en permanent könssjukdom som gör att jag får amputera hela benet i slutänden. Eller vafan, de kanske kapar en vid midjan, så får man glida runt på en skateboard (snowboard lr spark på vintrarna) och tigga bröd i gathörnen.
Jag tror bestämt jag tappade tråden. Eller hittade en ny. Hur som helst, det jag skulle komma fram till var att min vecka började dåligt m avseende på sömn och att jag inte springer för närvarande.. Jag tar en ledigdag på söndag så jag orkar med resten.

Utmanad..

Jag upptäckte just att Fia utmanade mig för ungefär en månad sen.. haha! Jag har verkligen inte suttit mkt framför datorn den här hösten inser jag. Men nu får jag väl ta mitt Bloggansvar..

5 saker i min frys:
 
- snus
- grönsaker
- bär
- bröd
 -lunchlådor

5 saker i min väska: 
- leukosilk (för att tejpa tårna när jag springer)
- tandborste, tandtråd och tandkräm
- öronproppar
- en påse med tre gröna äpplen
- tuggummi

5 saker i min garderob:

- kläder
- sängkläder
- symaskin
- skor
- handväskor

5 saker i min bil: 
(alltså, jag har ju ingen bil! Får bli T:s då)
- isskrapa
- arbetshandskar
- startkablar
- cd-skivor
- skräp

5 personer som jag utmanar:
(Feel free)

Seg brud


Jag är lite orolig för Malmberget. Igår kväll började det mullra redan vid 23.10 (normalt börjar de inte skjuta förrän efter 12) och jag tänkte att nu imploderar hela skiten! Släckte lampan och hoppades att jag skulle slippa vakna nere i någon fuktig och becksvart gruvgång. Uppenbarligen klarade jag mig. Kanske är det bara LKAB:s Dynamitharry som inte ställt om från sommartid..?

Helgen var lunch med U, mys med T, räk- och currypasta, häng med A, godis, inflyttningsfest hos E, bio med T, jogg och lite sondering i möbelaffärer.

Måste bara kommentera..
Låt den rätta komma in
Jag visste ingenting alls om filmen innan jag gick dit, och det är precis så man ska se en film enligt mig: förutsättningslöst! Och jag fick en mycket positiv överraskning. En originell vampyrfilm(!). Den sitter kvar än, flera dygn efteråt, och det är det inte många filmer som lyckas med. Sånt gör mig glad.

Blev för sent igår. Till slut blev jag tvungen att säga åt mig själv på skarpen: 

"Släck lampan förihelvete, och lägg dig och SOV!!" 

...men då hade klockan hunnit bli halv 12. Illa. Så jag dras med en trött, seg och långsam brud idag. Orsaken törs jag knappt berätta. Jag nördade in på ett diskussionsforum för långdistanslöpare. Läste om träningsupplägg och fastnade i långa, meningslösa trådar kring definitioner av ord... Kändes dock rätt skönt att få veta att jag inte ligger ens i närheten av deras fanatism vad gäller träningen. Distanser, tider, formtoppning, tävlingar, träningsmetoder.. Nörderi!!! :) Och dessutom hann jag uppfatta den elitism som råder även inom löparkretsar. (Fan, de finns visst överallt!) Jag springer mig trött och är nöjd om jag orkar hålla ett någorlunda tempo utan att behöva flåsa ihjäl mig. Nöjd om jag lyckas förbättra mina kilometertider med några sekunder. Jävligt nöjd om jag slipper ömma leder!

Gårdagens lilla joggpass blev rätt kort, inte mer än drygt 5 km. Hade tänkt jag skulle ta minst 10-12 km, men ändrade mig där ute. Benen kändes pigga och det var skönt att få komma ut en stund, men flåset saknades fullständigt. Dessutom är ljumsken lite sämre igen. Bara den inte kajkar ihop alldeles. Ska köra styrka och lite försiktig, lågintensiv löpning på gymet ikväll. Försöka vara snäll mot kroppen.. Fast det är svårt att hålla igen när man börjar vara varm och på hugget. Får försöka:)

Ja, det där var ju en in-tres-sant utläggning! Men jag är lite för trött för att orka leverera idag. :)
Nu börjar magen kurra och det är mer än 50 minuter kvar till förmiddagsfikat..