Intervju?

Igår (måndag) var Skanska på besök vid LTU. Det var sagt att man kunde anmäla sig för en intervjutid via mail nån vecka innan. Fiska lite inför stundande praktikmånader.. Jag höll mig inte framme. Med den sprudlande energi jag haft i kroppen de senaste veckorna så har den allmänna känslan mest varit: "mig kvittar det lika". Fullständig apati, noll företagsamhet. Men så blev det måndag och lunch. Och plötsligt visade det sig att det där med anmälan via mail hade skitit sig fullständigt. I stället fanns det anslag nere vid institutionen där man kunde skriva upp sig på en ledig tid. Jahapp. Innan klockan ett. Jahapp. Och plötsligt fann jag mig stående framför den där anslagstavlan, stirrandes på mitt eget namn. På anslaget. Jahapp.. Inte ett skit förberedd. Ett par timmar kvar innan det var dags. Rusade in i datasalen och googlade på Skanska. För att i alla fall kunna låtsas att jag läst på en massa, visa lite intresse liksom! Skummade igenom och passade på att skriva ut mitt CV.. Ähum.
Kände nervositeten komma smygande. Oförberedd!!

När jag satt utanför rummet och väntade på min tur så kom jag på att det är ju inte jag som ska bevisa något! Det är ju de som ska visa vad de har att erbjuda Mig! Varför skulle Jag välja att göra Min praktik på just Deras företag!?

Så när jag klev in var det med ett självförtroende som sprutade ut genom öronen. Killen på andra sidan bordet var rätt ung (säkert inte äldre än fröken själv!) och jag tror jag tog honom mer på sängen än tvärt om. Kändes inte som någon intervju precis. Mer som ett samtal, en liten chat. Vete fan om min avslappnade inställning var rätt taktik egentligen. Killstackarn till och med rodnade ett par gånger. Ska kanske försöka tona ner charmen lite..

Gonatt på er!


Japaner!

Det här är ju helt jävla tragiskt! Kollar in statistiken och ser att ni trots den klena insatsen från min sida ändå troget kommer tillbaka (eller är det nya varje dag..?). I ett anfall av dåligt samvete försöker jag väl ändå prestera något halvhjärtat.
  Över lag känner jag just nu att jag inte sköter mina åtaganden. Konstigt nog har ingen riktigt kommit på mig ännu. Jag måste vara en mästare på att hålla skenet uppe! Eller så är de bara så finkänsliga att de inte ids säga något till mig. Eller så är det så att jag överpresterar i vanliga fall och nu har lagt mig på en mer genomsnittlig nivå? (Herregud vilken önskedröm det där var då!)

Hittade några sjukt roliga klipp på Youtube igår. Japaner!!
*skrattar fortfarande*
Var får de allt ifrån? *mer skratt*

Haft oväntat - men väldigt välkommet! - långväga besök idag. Gjorde mig till och drog ihop en kladdkaka. Den var nog godkänd. De levde när de gick ut genom dörren i alla fall.


Bragdguld till mig!

En slagborr, ett vattenpass, nån timme tid och lite energi. Det är vad jag behöver. Så kanske jag skulle få upp de där hyllorna som ligger och blänger på mig längs ena  väggen.. och få plockat ur den sista flyttkartongen, städat mitt rum och ställt iordning alla grejer som ligger och skräpar, satta på hold...

Typiskt. Första läsperioden går jag på som en ångvält. Vill allt, orkar allt, klarar allt och så efter första tentan är det som att luften går ur mig. Orkar inte lyfta ett finger! Snittar på 10-11 timmar sömn varje natt. Dygnsrytmen åt helvete. Övergången råkar ligga precis där vi ställer om till vintertid. Jag pallar inte mörkret, bara att inse det. Blir värre och värre för varje år. Tror banne mig tidens tand börjar gnaga på mig med. Jag som är odödlig!

Men jag lyckades ta mig upp i morse. Jag borde fan ha medalj!

Andra andningen

Gick aldrig o la mig igår. Tordes inte. Tentapluggade hela natten (ute i god tid som vanligt va) och så hade jag en mer än lovligt störd dygnsrytm sedan innan, så vid fem på morgonen bestämde jag mig för att det var lika bra att fortsätta hålla sig vaken. Annars hade pluggandet varit in vain, och den tankten gillade jag inte. Det blev en film och sedan en lång dusch. Snorkalla vindar på väg till bussen. Fy fan. Och inga långkallingar hade jag heller.
Favvochaffisen bakom ratten så man slocknade såklart redan innan Norrfjärden..
Kom in i en andra andning när vi satt och genrepade i fiket fram till lunch. Så jag överlevde tentan med.