Lyxshoppa på Coop Extra!

Jag har T på besök. Han har ungefär lika störd dygnsrytm som jag. Vi somnade vid sextiden i morse och sov elva timmar. Vi var bara vakna i en och en halv timme innan vi somnade igen för en tretimmarsnap.. Ofattbart att man kan sova så mycket. Jag har en teori om att sömnen inte är lika mycket värd om man tar den vid fel tid på dygnet. Jag har snart gjort tillräckligt omfattande kliniska tester för att kunna bevisa den hypotesen. 

Vi åkte iväg och lyxschoppade på Coop Extra efter vår något sena frukost. För 557 kr fick jag en kasse mat, en flaska sköljmedel och två dussin toarullar..  Som jag kanske tidigare nämnt är Combo tung mjölk- och toalettpappersmissbrukare. De tjugofyra toapappersrullarena jag shoppade idag kommer att räcka ungefär en vecka efter att hon kommit hem igen. Som hämnd lät jag T dricka upp en Norrlandsguld som hon lämnat i kylskåpet. Vi har nallat på hennes ost också. Jag vet i och för sig att hon läser min blogg, så det här var väl ungefär samma sak som en bekännelse..

Kikärtor, honung, bananar, tre paket kaffe, en fryst pizza, ett sexpack bayerskt, ett par färdigsoppor, frysta kycklingfiléer och lite mejerivaror. Och ett paket ballerina. Det kostar att ligga på topp. Och jag har fortfarande inte förnyat mitt kort på Pontusbadet.. Illa. Blir väl tvungen att köpa två för att reparera skadorna. Appropå reparera så håller de på med herrarnas omklädningsrum nu. Öppet varannan dag för herrar och varannan för damer. Jag har ett svagt minne av att jag under ekonomikursen förra året läste något om en ekonomisk modell som handlade om att nyttomaximera. Därför jag har funderat på förklädnad och taktik för att ta mig in under herrarnas öppettider. Jag gillar att kunna omsätta mina kunskaper i praktiken. 
 

Klockan är halv tolv på natten och vi ska strax koka förmiddagskaffe.

Kommentarer
Postat av: Hannu

Hade jag som kille klurat ut ett sätt att ta mig in på tjejernas hade jag varit slutligen stämplad som pervers, oavsett agenda. Detta, jämnlikhetens Sverige.. En gödselstack dubbelmoral.

Postat av: ema

Ledsen att behöva förstöra dina illusioner Hannu, men jag hade nog fått rätt mkt skit jag med..

2008-01-16 @ 18:24:32
URL: http://emas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback