Vänstersväng

På väg hem från jobbet igår råkade jag ut för en sån där typisk överhettning. Det händer när mer än fem tankar försöker ta sig igenom min hjärna samtidigt och systemet överbelastas. Den här gången hände det just när jag körde förbi Älvagård i (lagliga!) 90 knyck. Jag förvånade till och med mig själv genom att tvärbromsa och göra en halsbrytande vänstersväng. Jag undrar hur förvånade de blev i bilen bakom. För att inte tala om dem i den mötande bilen! Deras förvåning kan ha låtit ungefär såhär: "Saaaatana VITTU!!! Va i hällvette hålle du PÅ me särringjävel!!!?" 
   Sladdade in på gården samtidigt som jag ringde J2. (Den där förödande femte tanken måste varit "Hälsa på!!") Ett praktexempel på hur en impulsiv förare beter sig i trafiken..
   Mitt halsbrytande skolboksexempel på trafikfarligt beteende visade sig vara helt i onödan. Älvagårdsfamiljen samt Micke satt nämligen och fikade inne i stan. Så jag vände och körde tillbaka.


Här hade jag kunnat berätta om vad vi gjorde den eftermiddan och kvällen...
(titta när lill-L badar i älven, käftas m Micke, alla tillbaka till Älvagård, fler besökare, käftas lite mer, sjunga tvåtusen barnsånger, grilla på baksidan, se tragikomisk film, bubbla)  
...men det ids jag inte!


Det slutade i alla fall med att jag sov över på Älvagård. Jag och två till knoppade på den gigantiska "hörnsoffan" i vardagsrummet. På morgonkvisten drog även J2 och S in sina madrasser i vardagsrummet. De har en myggläcka nånstans och hade invaderats av en armé blodtörstiga norrlandsvampyrer. De starkaste misstankarna riktas mot kakelugnen, men ingen vet säkert.


Kommentarer
Postat av: Irrbloss

Detta är ju hysteriskt! Tack för att jag upptäckte den här bloggen!!! Halleluja (eller hur många jäkla L ska det vara egentligen?)

2007-07-18 @ 21:54:26
Postat av: ema

Prisad vare gud! En smygare har givit sig till känna!
(generat stolt, men bara i smyg)

Postat av: B

De va väldigt va myggigt ni har dé,
här ä de int 1 enda, men så hatar man
dom jävlarna tillräckligt mkt så dör dom...

2007-07-18 @ 22:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback