He is stalking me!!

Nu ska jag berätta vad man riskerar utsättas för som ung Fröken. 

Ett av barnen på dagis har en pappa som jag i fortsättningen kommer att referera till som Gubbfan.
Gubbfan är en stor, svettig finne på 45+ med en mage så stor att jag inte skulle nå runt honom med båda armarna hur mycket jag än försökte. För ett par veckor sedan när Gubbfan hämtade sin dotter försökte han få mig att kidnappa alla de barn som ännu inte hämtats av sina föräldrar för att kunna följa m honom på tivoli i Torne. Då skrattade jag bara och sa att det gick ju inte!
  I fredags var det dags igen. Han parkerade på en bänk i barnens omklädningsrum och började bearbeta mig. Först försökte han få med mig till finska Kukkola på karaoke. Jag slingrade mig skickligt och sa att jag redan hade planer för kvällen. Tjänstvilligt erbjöd han mig då att i stället få komma hem till honom. En annan dag. Söndag kanske? Jag fortsatte slingra mig och talade om vilken Fruktansvärt Upptagen Människa jag var. Att jag verkligen inte hade tid. Skulle ju jobba natt och då behövde jag ju sova sen, och gräset Måste faktiskt klippas i helgen och pappa ville nog säkert ha besök och...
"Joppa natten? Va tu joppa natten? Tu komma joppa mig natten?"
  Jag skrattade nervöst och sa att jag jobbade som telefonist på Taxi Haparanda och undrade vad han hade tänkt att jag skulle jobba med hos honom egentligen. Ägde han kanske också ett taxibolag? 
"Ha ha ha!" Skrattade han så att magen gungade. "Nä, tu kunna joppa antra saker va!" Och blinkade med ena ögat. 
  Med panik i rösten talade jag då om för honom att jag minsann hade pojkvän, fast han var i Sthlm. Då garvade Gubbfan ondskeullt och sa med sin grova finska brytning att en pojkvän så långt borta spelade väl ingen större roll! Fast det tyckte ju jag förstås. Han glodde på mig en stund och så sa han flinande att vi kunde ju umgås lite ändå.
"Du komma till mig, para såtär vänner, inte såtär säärlek, vettu? Ja?" Jag hade inte den minsta lust att para mig med honom, vare sig jag fick hans vänskap eller kärlek! Hade hunnit fundera på att ringa polisen flera gånger om när han till slut reste sig upp och gick. Så fort han var utanför dörren kastade jag mig på telefonen. Med bankande hjärta och darrande händer ringde jag T och sa att jag bara var tvungen att höra hans röst en stund för att lugna ner mig.
  Omklädningsrummet stank av hans after shave i timmar efteråt.

Idag kom nästa grej. Jag låg fortfarande på soffan och övervägde ifall jag sovit färdigt eller inte när det plingade på dörren. Trodde det var pappa så jag gick och öppnade som jag var i bara trosor och t-shirt (utan bh under!). Och tror du faan inte att det var Gubbfan som stod där ute och flinade i shorts, skinnväst, stora solbrillor och med svetten lackande i pannan. Sin dotter hade han med sig också, så att jag inte skulle kunna härja. Jag ställde mig i dörröppningen så att de inte skulle kunna komma in och tänkte att vill han in så får han fan Lyfta undan mig!
  Gubbfan glodde på mina bara ben och det som gungade innanför t-shirten och började dreglande dra någon vals om att de varit på väg ner till stranden här nedanför för att bada och så hade hans dotter känt igen morsans bil på gården. Kyss mig i arslet! Jag tror inte ett ögonblick på att ni åkt 2,5 mil hit ut bara för att låta lillflickan ta sig ett dopp ihop med mig!
"Min totter vilja tu komma pata met henne"
"Vet du, jag tror inte det finns någon alls här som vill bada. Du är gubbsjuk och vill kolla in mina tuttar när jag leker med din dotter i bikini, det är vad jag tror!" Sa jag inte. 
  Diskussionen hade säkert kunnat bli lång, men jag räddades av att en av byalkisarna kom cyklande och tvärstannade när han fick syn på oss. Han släppte cykeln som välte ned i diket och kom ragelstudsande för att berätta att han hittat sin låda med fiskedrag nere på stranden. Den hade legat där flera dygn under tiden han vänt upp och ner på hela lägenheten efter den! Och titta! Inte ett enda drag fattades! Karungi var bra. I Stockholm hade de snott allt på en gång. De hade varit schysta på socialen och fixat en lägenhet åt honom. Låtit honom välja mellan Seskarö och Karungi när han bott i husvagn inne i Haparanda. Seskis var så stökigt. Och i Stockholm, där fanns det knark också. Här kunde man höra fåglarna. Det tyckte han om. Och imorgon skulle hans kusin komma och hälsa på!
  Gubbfan insåg att det inte skulle bli mer flörtande idag och började säga hejdå. Lättad sa jag hejdå till allihopa och gick in. Och låste dörren.


Kommentarer
Postat av: B

Helt osannoligt!Fy fan vilket drägg!
Hoppas du slipper han nu.

2007-07-22 @ 22:04:10
Postat av: ema

Det osannolika har en förmåga att dras till mig. Skulle inte tro han ger sig bara sådär. Tyvärr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback