The Stalker...

Han smyger runt i buskarna. Gör han.
  Idag såg jag honom på håll när han hämtade sin dotter. Han stod, sin vana trogen, och hängde på andra sidan staketet i bortre änden av gården. Jag smet kvickt runt ett hörn. Inget dramatiskt hände - jag var inte ens säker på ifall han sett mig. Men nu i efterhand misstänker jag att han gjorde det, för:
 
Jag kom just tillbaka från kvällspromenaden, en sväng runt byn ihop med mamma. När vi gick över gamla 99:an och skulle svänga upp på kyrkholmen mötte vi en bil i korsningen. Föraren vinkade ihärdigt, så vi vinkade tillbaka Inget konstigt i sig. Att hälsa på folk man möter hör ju liksom till när man bor såhär. Men jag hajade till när vi kom närmare och jag såg vem som satt bakom ratten.
  "Var inte det där Gubbfan?" undrade mamma (ja, hon sa ju inte "Gubbfan" förstås).
  Leendet stelnade i ansiktet på mig och vi skyndade förbi utan att stanna. Han kom uppifrån holmen, så jag gissar att han svängt förbi hemma hos oss.. Lurigt, för han hade kamouflerat sig med en okänd bil. Tur jag hade mamma med mig!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Vem är gubbfan?

Postat av: ema

Se 22:a och 23:e juli..

2007-08-23 @ 22:26:51
URL: http://emas.webblogg.se
Postat av: Jonas

Vilket jävla äckel. Fyfan vad jag hatar gubbar. Du borde inte kalla han gubbfan. Något mer ont. Äcklet låter vidrigare. Han har säkert gjort så där mot fler. Blir förbannad bakom skärmen nu jag! Vilka JÄVLA PUCKON DET FINNS!

2007-08-23 @ 22:53:33
URL: http://schodda.webblogg.se
Postat av: ema

Nå joo. Lite äcklig är han allt. Men det blev Gubbfan..
Har ingen aning om vad han har för intressen egentligen, men det är ju mkt möjligt att han ägnar fritiden åt att göra hembesök hos stackars värnlösa fröknar.
(?)

2007-08-23 @ 23:16:52
URL: http://emas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback