Ödet och mikrobdöden

Har börjat dra i trådarna för att få skjuts ner till Stockholm. Har lagt undan pengar för dator så det ekar ledsamt tomt på brukskontot.. Därför kör jag budgetvarianten. Gratis är gott. Och mycket roligare dessutom!!

N, du är en guldklimp!! 

Regnet pissar ner och solen lyser med sin frånvaro. Jag bryr mig skit i det! Har varit inne hela dagen: Farit fram som en virvelvind med hink och trasa. Inte en jävla mikrob kan ha överlevt så nu kan skolbarnen äta på förrådsgolvet när de kommer tillbaka. Det här med städning är något som förföljer mig. Spelar ingen roll vad jag hittar på, i slutändan står jag ändå där med skurhinken i handen och näsan full med kemikalier. 
  Karma..?
  Kanske är det lika bra att lägga ner pluggandet och inse att man föddes till städerska. Finna sig i sitt öde så att säga...
...eller också inte!!

Även om jag håller hårt i förhoppningen om att allt har ett mål och en mening, så tror jag inte man kan sätta sig ner och passivt invänta sitt öde. Jag tror på Viljan och Valen och att varje handling har en konsekvens. Ödet är inte ett utan flera och det gäller att välja sitt öde med noggrannhet! Synd man inte vet vad man vill bara. Ska ut och leta karta och kompass. Välja resmål med omsorg (eller kasta pil mot kartan med förbundna ögon), ta ut riktiningen och börja gå.

Kommentarer
Postat av: Swenka

Kom förbi på en kaffe nån dag, Jag har oxå behov av städning :)

2007-08-02 @ 20:34:26
Postat av: ema

En kaffe kan jag kanske ta, men städa får du faan göra själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback