Dags för en lista kanske..?

  1. Namn: Ema
  2. Pepp just nu: Ema, du klarar allt!! 
  3. Happening på gång: Bröllop
  4. Jag älskar: Snus och dimma över älven 
  5. Jag hatar: All mat med lever i. Särskilt lever. 
  6. Snyggast just nu: Jag! Och T..
  7. Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän: Min syster? 
  8. Om jag kunde skulle jag: Flyga.
  9. Het person jag vill känna bättre: Het? K på jobbet skulle jag gärna lära känna bättre. 
  10. Katter är: Djur med päls. Oftast med svans, fyra tassar och morrhår.
  11. Snällast denna vecka: Hon som betalar ut lönen åt mig! 
  12. Person som gör mig engagerad: Siss!
  13. Nån jag stör mig på: Gubbfan
  14. Jag får ont i magen av/när: Av att bli skälld på. 
  15. Jag är rädd för: Getingar.
  16. Främling jag vill lära känna bättre: Säkert nån jag inte ens träffat än! 
  17. Bekant jag vill pussa på: Lilla H på jobbet. Egentligen vill jag äta upp honom, men då blir nog hans föräldrar väldigt ledsna.
  18. Jag pratade senast med: Mamma
  19. Jag läser jämt folks internetdagböcker: Gör jag inte alls det! 
  20. Just nu är jag: Trött.
  21. Just nu är jag inte: På humör för djupinggrejer. 
  22. Dömer folk efter utseendet: Njäe. Eller inte fan vet jag! Hoppas inte det. 
  23. Är dödligt kär? Jo, det är jag nog faktiskt.
  24. Blir lätt du för stunden förälskad i okända på ex tåg: Nä
  25. Diggar mest: Ord i tjusiga kombinationer. 
  26. Om jag var döende skulle jag: Tycka lite synd om mig själv. 
  27. Jag har hemlig passion för: Munnar och ord. Fast det kanske inte var så hemligt.
  28. Jag blir kåt när: ...jag har ägglossning
  29. Hälsning till nån babe: Komnudårå!!!
  30. Är du snäll: Gruvligt!
  31. Är du fåfäng: Inte särskilt 
  32. Är du blyg: Jaoo.. Ibland.
  33. Är du piercad: Ja
  34. Är du bestämd: Näe. Inte så det märks iaf.
  35. Intressen: Prata, lyssna, prata mera, lyssna igen, dricka kaffe, busa, läsa, grovhångla och lära mig saker. Och sånt.
  36. Favoritdricka: Vatten och kaffemedmjölk!!
  37. Vad gör du just nu: Trycker på tangenterna och ser bokstäver ploppa upp på skärmen. 
  38. Senaste person du kramade: Siss.
  39. Senaste person du ringde: Han som ska gifta sig på Lördag. 
  40. Senaste person som ringde dig: En kompis lilasyster 
  41. Hur många speglar finns i det rum du är i: Inte en enda.   
  42. Saknar du någon nu: Ja. (Redan för många år sedan kom jag fram till att alla jag tycker om borde tvingas bo nära mig så att jag aldrig skulle behöva sakna dem mer!! Men jag har inte lyckats genomdriva det än...)
  43. Vad köpte du senast: TipTop 
  44. När var du i en affär senast: I förrgår
  45. Vad har du för framtidsplaner: Plugga som en idiot, träna som en nörd och flänga med buss och lastbil...
  46. Vad drack du senast: Mjölk. (!!!)  
  47. Har du stadigt sällskap: Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på det. Men jag räknar mig inte som singel i alla fall.  
  48. Vill du ha barn: Jag tror det.
  49. Längtar du till din nästa födelsedag: Näe.. Inte längtar precis. Fast det blir säkert kul. 
  50. Har rakat dina ben någon gång: Jo
  51. Är du sugen på något nu: Nä. Eller jo! 
  52. Hur många hål har du i öronen: 1+3.
  53. Född? Ja. (På Sahlgrenska i Göteborg för mer än 27 år sedan!) 
  54. Var bor du? Hemma.
  55. Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? Tre ungefär. 
  56. Hur vill du ha ditt kaffe? Med en rejäl skvätt mjölk.
  57. Använder du hudkräm? Sällan. Men på vintern när luften är så torr att huden på knogarna spricker och benen är så torra att man kan klia sönder sig så kan det vara rätt skönt.
  58. Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? Glor fånigt tills T knuffar mig i sidan och säger åt mig att byta kanal.
  59. Vad jobbar du med? Barn, monster, gullungar. 
  60. Vad läste du för språk i skolan? Svenska, engelska och tyska.
  61. Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? Nä. Jag var inte kvar när de kom i så fall. 
  62. Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? För hand.. 
  63. Är du miljövänlig? Jo. Eller vafan, man tär ju på miljön bara genom att andas så jag vet inte.. Men vänligare än genomsnittet skulle jag tro.
  64. Källsorterar du? Jepp.
  65. Attraheras du av män med skägg? Det beror vad som finns bakom skägget. 
  66. Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch? Det torkar helt av sig självt! 
  67. Var brukar du handla dina kläder? Där de har rea! 
  68. Tycker du att du är snygg? SnyggAST!
  69. Micro-pop eller poppa själv? Får man inte välja "självpoppade" av någon annan. Färdigserverade! 
  70. Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk? Vem? Tyvärr ingen jag känner. Nästa fråga. 
  71. Vad ska man göra i en dusch? Bli våt till exempel. 
  72. Är du bra på att laga mat? Grymt! Häh! 
  73. Har du några fobier? Getingar och bromsar!! Men jag börjar vara rätt bra på att kontrollera mig.
  74. Har du några tvångstankar? Nej. Men rösterna i mitt huvud verkar ha det! 
  75. Tycker du att du har fin dialekt? Jo. Det är ju renaste norrlänska! 
  76. Hångel? Mmm!!
  77. Hur märks det på dig att du är öppensinnad? Vet inte....är jag det?!
  78. Hur märker man av din charm? Man kommer innanför min charmsfär (radie ca 25 km)
  79. Var du med i barnens trafikklubb när du var liten? Nej
  80. Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? Oj! Minns inte en enda just nu. 
  81. Brukar du baka? Sällan
  82. Röstade du i det senaste valet? Jopp
  83. Är du nöjd med ditt liv som det är nu? Hyfsat.
  84. Är du mytoman? Världens sämsta på att ljuga! 
  85. När hånglade du senast: En vecka sedan. Prick. 
  86. När åt du senast: Några timmar sen? 
  87. Vilken låt lyssnade du senast på: Vet inte vad den heter. 
  88. Har du sovit i din egen säng inatt: Typ. I sängen som är min när jag är hos Ma. 
  89. Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej, det tror jag inte.
  90. Vad tycker du är fint? Livets Träd! (se 96) 
  91. Vad tycker du är äckligt? Leverbiff och hasch.
  92. Vem fick du senast sms från: Killen som ska gifta sig tror jag.  
  93. Har du pengar på mobilen: Jo.
  94. Dödshjälp? Nejtack, jag vill inte dö riktigt än. 
  95. Har du hög moral? Vem avgör det? 
  96. Favoritblomma? Har just fått en krukväxt av mamma som jag blivit alldeles kär i. Jag kallar den Livets Träd. Poetiskt va!! 
  97. Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara? Någon med mycket pengar utan knarkproblem. 
  98. Favoritfärg? Grönt
  99. Vad är det mest galna du har gjort i ditt liv this far? Tänker jag inte berätta! 
  100. Slutord? Stickåbrinn!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Det värsta med listor är att man får tonvis med information om nån, men ändå känns det som man inte vet nåt om personen... Man blir mest nyfiken :)

Postat av: Mango

Ja du har en poäng, och antingen ser man glaset halvtomt eller halvfullt, jag tenderar åt det första.

2007-08-23 @ 21:26:44
URL: http://magnusjosefsson.webblogg.se
Postat av: ema

Jesper: Själv brukar jag inte idas läsa folks listor, men när jag uttryckte mina åsikter så fick jag så mycket mothugg att jag kände att här var det bara att se till att leverera!
Mango: Halvfullt. Helt klart.

2007-08-23 @ 22:29:00
URL: http://emas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback