Bestiga berget

Det tog en evig tid att bestiga de 14 trappstegen upp till sovrummet igår. Så trött, trött, trött har jag varit idag. Mina 9,5 timmar kändes som 19,5. Jag somnade på vägen hem och väl hemma på gårdsplanen blev jag kvar en kvart i bilen. Zzzzz...
  Vissa människor har en förmåga att lura ur en allt. Innan man vet ordet av har man vrängt utochin på sig själv och blottat alla hemligheter, akilleshälen och en massa kuriosa därtill. JT är en sån. Inte för att jag är den mest hemlighetsfulla person som står att finna, but still. Själv drog han en rövarhistoria som är en snaskig soppa om så bara en tiondel av den är sann! Eller så är jag lättlurad. 
  Ännu en sväng genom IKEA idag. Jag gjorde följande upptäckt: Konsolerna för att få upp mina fyndade hyllplan på väggen är fyra gånger så dyra som hyllplanen. För att få upp en enda hylla krävs att jag investerar i konsoler av ett åtta gånger så stort värde som hyllan själv! Jag känner mig lurad.
  Vad mer? Bara att det vilda odjuret är här. Jag är mångalen. Stöp dig en silverkula och skjut den genom mitt bröst, stöt en påle genom mitt hjärta, mota mig med din frälsningssymbol. Tre dagar till skall besten hållas fängslad.
  Nu ska jag kränga på mig syrgastuben och vandrarkängorna. Dags att bestiga berget, utmana de 14 trappstegen upp till John Blunds rike.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Har en bättre idé om hur man handskas med vilda odjur. Man fångar in dom, ger dom mat, kliar dom bakom öronen, lär dom vem som bestämmer och vipps, dom kommer bli glada när man kommer, kurrar lite mysigt när man viftar med matskålen och dom ger en sitt hjärta och själ till att göra vad man helst vill. Nu funkar det bäst på hanar men varför inte försöka även på de andra?

Postat av: ema

Ptjaa.. Är kanske tvångströja, munkorg, strypkoppel och en säck hundkex (pätkis!) jag ska ha då?

2007-08-28 @ 22:08:26
URL: http://emas.webblogg.se
Postat av: Jesper

Jag är vaccinerad så vi kan skippa munkorgen, resten är rätt kinky men en del gillar ju sånt :)

2007-08-30 @ 21:33:29
URL: http://kvaser.webblogg.se
Postat av: ema

Oj! Var grejar man sånt vaccin??

2007-09-03 @ 18:28:08
URL: http://emas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback