Aktivitet

Fortsätter verkställa Mammas små gårdsprojekt. 

Eftermiddagens aktivitet:
Till IKEA och hämta fyra glasdörrar till skåpen i arbetsrummet och en säng. Naturligtvis kom vi ut med mer än så.
   Jag har sprungit igenom IKEA tre gånger och kollat efter hyllor men inte kommit mig för att köpa några. Och tur var väl det. I fyndhörnan låg en helt orörd och övergiven pall med Järpen-hyllplan. Obrutna förpackningar. Jag tog en och gick in till personalen och frågade vad det var för fel på dem och vad de kostade.
"Utgående vara, kostar en tia styck"
Jiiihaaaa!! Då tar jag fanimej tie stycken!! tänkte jag och satte igång att riva runt bland hyllplanen. När jag stod där och jämförde dem för att få någorlunda samma nyans så började folk flockas som gamar kring mig. När jag var klar så sa det bara svisch och så var pallen tom. Kanske var det någon som hörde vad de kostade...

Kvällens aktivitet:
Slipa och lasera fönsterkarmar. Gnuggade armarna spagettitrötta och fötterna är ledsna av att ha stått på stege så länge. Undrar hur mycket slipdamm jag dragit i mig..  
  Sedan promenad. Kvällarna kommer allt tidigare och idag hann det bli helt mörkt innan vi kom hem från kvällsrundan. Det verkar som att vi går ännu en mörk vinter tillmötes. Herr Mikael Styrman verkar inte behaga sätta igång någon gatubelysning i år heller. Jävla nöt!



Om en vecka..

Kommentarer
Postat av: Jesper

Mikael Styrman? Är det muppen som tryckte upp ett hakkors på elverket eller vad det nu var? Trevligt med ett sånt snille i samhället, är han ljusallergiker?

2007-08-24 @ 17:05:31
Postat av: ema

Jepp, just han. Han äger elnätet här uppe och släckte ner all gatubelysning förra året eftersom han inte kan komma överens med kommunen om vad det ska kosta. Nej förresten, inte alla lamopr. Han låter tre lampor lysa utanför alla hus där det bor sossar som sitter i kommunfullmäktige. Det är hans sätt att håna dem. (Säger ju att han är vrickad!!)

Postat av: B

Spara spara spara är kommun"gubbarnas" måtto!!

2007-08-26 @ 23:58:49
Postat av: ema

Och Mikael styrans är jävlas, jävlas, jävlas!!

2007-08-27 @ 22:20:01
URL: http://emas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback