I'm back, I'm back, I'm back!!

Tjo!

Jag har avslutat jobbet i mitt kära lapphelvete och är tillbaka i stan och på universitetet. Jag övervann min girighet och såg till att sluta så jag fick en vecka välbehövlig ledighet mellan jobb och skola, vilken jag delade 50/50 mellan Umeå och Byjin. Två viktiga födelsedagar och en farsdag skulle firas och det gjordes På Plats.

Mycket god veg-/veganmat och så de där Oemotståndliga gokakorna.. För att kompensera hängde jag med henne ut i joggingspåret (flåsade mig runt en 5 km-slinga i backig terräng i ett tempo där Siss pladdrade glatt och jag flämtade enstaviga svar..) och så passade jag på att hänga med henne på en Parkourträning (coolt. Min syster är så förbannades cool hela hon! Vet ni inte vad Parkour är så föreslår jag att ni klickar i adressfältet, skriver
www.google.com och söker på Parkour eller klicka här:
http://www.youtube.com/watch?v=WEeqHj3Nj2c&feature=fvw 
Eller här:
http://www.youtube.com/watch?v=jquXcwooV6A&feature=fvw 
Vi hoppade bara en aning lägre, kortare, fegare. Men Ändå! =)).

Där avstannade hurtigheten. Systeryster fick flunsan (nej, inte grisvarianten) och de fysiska aktiviteterna uteblev även för min del. Vi kan ju låtsas att det var i sympati med henne jag höll mig inne.
Men jag hann å andra sidan avverka 4 böcker på lika många dagar, så jag var nöjd ändå. Sen packade vi bilen med en mamma, en syster, en Ema och en jävla massa prylar och körde upp till byjin.

Så firades pappa. Fördelsedag och fars dag komprimerade vi ihop till en helgs festande med galet god mat och trevliger sällskap. Tillbaka i Luleå gick jag raka vägen till Helex och köpte mig ett årskort..

Här är hon, systern.


Kommentarer
Postat av: Fia

men du glömde ju skriva om besöket hos mig i metropolen tväråbäck!! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback