På rätt spår

Hade solen i ögonen när jag körde hem från skolan och luften var riktigt mjuk och skön att andas när jag promenerade från parkeringen. Och tanken började ta form.. Tänk om man skulle..... ändå.....

Och så gjorde jag det!! Jag drog på mig löparkläderna, langade in skidorna i bilen och åkte bort till ormberget, taggad som bara fan!! Jag trodde det skulle kännas vingligt i början - det är ju trots allt mer än tio år sedan jag stod på ett par längdskidor! - men jag var stadig som en lindansare i en bilbarnstol! Det enda var att jag hade taskig valla.. Det var så bakhalt att jag inte hade grepp ens i nedförslut! Jag åkte bara några hundra meter innan jag bestämde mig för att jag inte orkade staka hela vägen runt. Vände, in i bilen, rally hem, ner i källaren o grävde fram valla.. Kletade på ett ordentligt lager fästvalla och så tillbaka till Ormberget. Iiiihaaa, hela två blå varv!! 

Tempot var väl kanske inte så att jag platsar i skidlandslaget ens nästa säsong, men... Det tar sig:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback