En släng av sleven

Det har nu gått mer än en vecka sedan vi kom hem från Hemavan, och vi har tillbringat all denna tid i soffan, åt att vara sjuka. Härligt!
  Natten till igår blev jag sämre igen och igår var det min tur att vara fullständigt utslagen. Inte desto mindre körde vi 6 maskiner tvätt och åkte och handlade. Fan vad tapper jag är alltså! Iofs hade jag stora planer på att ta mig ut på skidorna eller ta ett pass på gymet (det var innan jag blev sämre igen) men när jag vaknade insåg jag att det var absolut orimligt, omöjligt, ogenomförbart. Snoret rann, jag hostade så det rev hela vägen från tårna upp i svalget, hela kroppen värkte (särskilt rygg, höfter och ben) och jag var yr och matt av febern. Dessutom orkade jag inte äta på hela dagen vilket gjorde yrseln och matteheten ännu värre. När vi sent på kvällen åkte och handlade svängde vi förbi Max.. Bra mat för en sjukling haha! Sedan passade jag på att trycka i mig lite tunga droger. En trippeldos echinaforce, några Mercurius Sol D-30, och en överdos C-vitamin. Sugtablett, brus, en apelsin, tre clementiner och ett gäng syfilis (eg heter de väl physalis, men jag kallar dem syfilis). Idag är jag bättre igen. Det där med överdrivet c-vitaminintag är en höjdare! :) 

Jag har lovat A att hjälpa henne att redigera en rapport, så hon kommer och hämtar mig klockan tre, dvs om 20 minuter. Och jag har inte ens kommit mig för att käka frukost än! Nu börjar T röra på sig där inne i sovrummet. Kan kanske göra gemensam sak med honom och käka frukost ihop?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback