Nu jävlar!!

Nu är jag på gång igen! Det jag tog på mig när den här terminen startade fick mig att drömma stressdrömmar redan efter ett par dagar. Fy fan! Hur jag än planerade och pusslade så kunde jag inte få det att gå ihop! Igår var jag upp till programkoordinatorn och fick lite hjälp med att gå igenom vilka kurser jag redan läst och vad jag har kvar innan jag kan ta ut en (vettig) examen. Till min stora förvåning - och lycka! - visade det sig att jag egentligen bara har en kurs och två tentor kvar innan jag kan börja exa! Utan att blinka avfyrade jag "tidigt avhopp på kurs" - med avsikt att döda! - mot geotekniken. Den får bli ett annat år. Eller ett annat liv :) Men störd som jag är så vill jag ändå passa på att ta några kurser till när jag väl är inne i universitetskorridorerna och såsar. Men det blir under någorlunda normala förhållanden, i någorlunda lugn studietakt. Inte mer än 100%. Känns jävligt skönt att ha fattat det beslutet. Nu kanske till och med jag kan skaffa mig ett Liv!

Jag har förresten sommaren ordnad. Det känns JÄVLIGT bra!! Det löser min ekonomi för resten av studietiden och dessutom var det ett kvitto på att jag inte gjorde bort mig fullständigt under prakitken. Appropå det. I en av kurserna jag läser är regionschefen för Peab huvudföreläsare. Och första tillfället vi hade honom så frågade han ifall det fanns någon tjej som gjorde sin praktik uppe i Aitik bland det 50-tal som satt i rummet. Jag väntade mig nästan att någon annan skulle räcka upp handen, men det var ju Jag! Han hade tydligen reda på att jag gjort praktik uppe i utbygden och hade känt igen mitt namn. Jag vet att vi träffats en gång när han var uppe på besök, men vid det tillfället hade jag inte en aning om att det var mr Regionschef utan trodde det var en UE eller någon av alla andra okända människor som flöt förbi under dagarna. Han stod o snackade m en av arbetsledarna när jag kom gående och arbetsledaren sa:
"Den här tjejen ska ni se till att suga upp, för hon är duktig!"
Eftersom jag inte hade en aning om vem det var jag hade framför mig och inte heller tog arbetsledarens ord riktigt på allvar så la jag bara av ett flatgarv, drog ett av mina konstiga skämt och gick vidare. Oops.

Nu kom T och en viss M som ska bo hos oss några dagar. Ska gå och försöka vara lite socialochtrevlig:)

Tjo!

Kommentarer
Postat av: jännu

Kan du inte fixa sommarn åt mig å. Du är ändå min storasyrra.

2009-02-09 @ 17:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback