En mycket priviligierad människa

Idag är jag ledig.. Eller, det är kanske inte helt sant. Men jag har inga föreläsningar idag. Jag har tagit vara på det till max so far. Sov halva förmiddagen, tittade på damernas 10 kilometer klassiskt och pratade med min förrymde sambo. Han ringde och var arg så det skvätte om det. Rådande förhållanden ihop med hans enorma yrkesstolthet gör tillvaron besvärlig..
  Just nu sitter jag och lyssnar på Dolly Partoch och försöker bestämma mig. Jag är i valet och kvalet; ska jag sticka och träna nu, eller ska jag vänta till box-passet ikväll? Jag älskar mina lyxproblem!

Jag måste bara kommentera min födelsedag. Det var så många som hörde av sig och grattade, sådana som jag inte trodde hade en aning om att jag fyllde år och än mindre skulle komma med ett grattis! Jag är imponerad. Och glad förstås! (Tack allihop!!!)
  Det var lite i sista sekunden som jag kom på att det skulle bli ngn tårta eller något firande över huvud taget, men jag är glad att jag gjorde det. Det enda jobbiga var att jag efter söndagens kalas hade en halv chokladtårta kvar i kylen. Det resulterade i att jag ätit chokladtårta alla mål hela veckan, utom de gånger jag käkat lunch i skolan. Det känns lite som ett Maie Antoinette-tema. Jag ber min hårt ansatta kropp om förlåtelse och tröstar med att jag inte fyller oftare än en gång om året.
  Jag har en anhalt kvar av firandet, men den innebär inte någon tårta (Tack Gode Gud för det!!). På lördag är det girls night out med Ullis&Ema. Då ger vi resten av världen fingret och har bara snorkul ihop! Fantastiskt roligt!

Här kommer lite bilder från Tårtjävelns tillblivelse. Och sånt.


Här har vi beviset på att jag är kvinna: Simultankapacitet! Kan både baka och städa samtidigt! Eller i alla fall hålla en visp och krama ur en trasa samtidigt... Som ni ser kräver det en viss koncentration.


Ma och Siss käkar kvällsmacka och diskuterar mina paket..


Här tar jag den första tårtbiten. Och den skulle följas av många, många under resten av veckan! Ouff!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

kul med bilder!!!!

Du kan vi inte ses snart?

Kram

Postat av: Jenny

Jag köp hypnosblicken där va. Lite skraj att tårtan ska ta slut innan den kommer till mig, månne?

2009-02-20 @ 23:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback