Förresten...

Fia, jag kan mitt hemnummer nu!

...det är bara det att telefonfan inte fungerar..
Ska försöka åtgärda problemet så hör jag av mig med de rätta nuffrorna.

Jag och A containerrotade idag. Jag fick syn på ett par snygga stolar som låg högst upp i en container utanför ett av skolans hus. Naturligtvis tyckte hon att jag skulle riva ut dem och ta med dem hem. Jag kände mig inte så sugen. Ändå. Kom med en massa argument till varför jag inte skulle dyka med huvudet före ner i den där jättelådan med byggskräp för att plocka ur ett par spruckna stolar. Naturligtvis lyckades jag inte snacka omkull henne. Hon ansåg att jag absolut behövde och ville ha de där stolarna och gick helt resolut in i lokalen och frågade ifall det var ok att ta för sig av deras skräp.
  "Oooja, javisst! Men de där ute är i rätt taskigt skick. Andra studenter har hunnit före. Tog de bästa exemplaren. Men kom in, titta här! Åtta stolar av annan kvalisort! Ska också bort."

Gratis är gott.

Så plötsligt var jag stolt (?) ägare till fyra helt andra stolar. Som också var ganska kantstötta. De står nu på vår balkong och fryser i nattkylan. På vägen hem hämtade vi mina krukväxter som varit på sommarkollo hos A. Fått ny jord, gödningsstickor och en massa kärlek. Och byggdamm... Väl hemma fick de en välbehövlig dusch. Det satt en man ute på bänken intill porten. När jag var på väg ut efter att ha burit in första lasset krockade jag med honom i dörren. Alla stolanra bar han in åt mig. Grannsamverkan =)
  I övrigt ska jag ivägruntpåstan imorgon och försöka skaka fram ett skrivbord. Som min nya, alldeles egna, dator kan stå på när den kommer.

Hyrt filmer. Den första bra, den andra gick inte att få igång. Skitskallar! Pengarna tillbaka i morgon eller en fet käftsmäll. Be Aware, Ema is Back!

Kommentarer
Postat av: Fia

dumt med telefonen... men smsa nummer när den funkar, elelr ring!! Jag är hemma rätt mkt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback