Misstänker missbruk

Hjälp, vad håller jag på med!! Försökte verkligen stå emot, men nu kan jag inte sluta. Det som jag i förra inlägget kallade en vana börjar kännas misstänkt likt ett beroende, ett missbruk! Försöker hålla suget  tillbaka, tygla tvånget och ger er bara en liten kort en:

Vad har du alltid hemma?

I skafferiet?
Där jag bott det senaste året fanns inget skafferi, men det skåp som kommer närmast att få kalla sig skafferi innehöll nästan alltid:
- Konserver (champinjoner, vita bönor, linser, makrill-i-tomatsås mm..)
- Gammal O'boy (dricker inte ens O'boy! ...kanske därför den alltid står där då?)
- Ströbröd
- Mjöl
- Socker
- RUSSIN!!! (det är det enda i den här listan som ständigt måste fyllas på)
- Pasta
- Quinoa (röd och vit)

I kylen?
- Oliv- eller rapsolja
- Kinesisk soyasås (Kikkoman)
- Morötter
- Vitlök
- Balsamvinäger
- Mjölk, mjölk, mjölk och mjölk (till skillnad från mig så är min combo svårt beroende av mjölk.)

I frysen?
- Broccoli, Haricots Verts, Spenat (o andra frysta grönsaker)
- Kyckling
- Fisk
- Lunchlådor m okänt innehåll o bästföredatum..
- Blåbär
- MASSOR med älgkött, renkött och havtornsbär (oj, nu kom vi in på combons lådor...)

I kryddhyllan?
- Salt
- Peppar (svart, vit och kulört)
- Herbamare
- Curry
- Oregano
- Basilika
- Timjan
- Mejram
- Paprika
- Combon: muskotnöt och spiskummin.

I fruktskålen?
- Bananer
(Ni som känner mig vet vad som egentligen ligger i fruktskålen.)

// Bananfascisten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback