Lathet är en dygd

För nära inpå är det svårt att se skogen för alla träd.
Jag har skjutit ångesten och tankarna åt sidan. Jag kan ju inte lösa något just nu ändå, så varför lägga så mycket energi på alla dessa tankar! Avstånd och andrum ger distans och objektivitet och i slutändan kan det komma klokheter. Om man har tur.
Undrar ifall anledningen till min positiva livssyn (jo, det är säkert!) bara är ren lathet? Att jag helt enkelt inte ids må dåligt och deppa i längden. Första gången jag har sett lathet som en dygd i så fall!

Hängde m mamma ner till KG-hallen. K hade bett mamma om lite coachning med dansen. Det slipas inför tävlingarna i augusti. Skulle gått över till pappa sen, men han var på väg i säng när jag ringde. Sa han. Vete 17, men han kanske hade korkat upp en flaska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback