Ingen minns en fegis!

Har skjutit på det och skjutit på det eftersom jag vet hur jobbigt det är innan man kommer igång. Men så idag kom jag iväg. Och man är ju inte bang heller (ingen minns en fegis)! Tog stora rundan på en gång, i ett svep!
...men jag måste erkänna att det gick på ren vilja o envishet den sista biten. Slutspurten uppför backen till holmen var nära att ta knäck på mig. Flåsade som en bälg, mellisen var halvvägs upp och pumpen höll på att sprängas. Men "SAAAtaniHELvete!!" så fixade jag den med!

Knackelibang på dörren och just som jag ska öppna vrider någon om en nyckel från utsidan. Franckis döttrar är hemma på besök m familjer o så pajjade tvättmaskinen. Så lägligt! Så de ringde morsan (som inte är hemma) o undrade ifall de inte kunde få komma hit och köra en maskin.
"Nåjomenvisst o självklart!"
Så de tog tvättkorgen mellan sig och promenerade upp på holmen. Tog nyckeln m sig ifall jag inte skulle vara hemma. Eftersom det var låst och det tog mig mer än fem sekunder att öppna så tryckte de in nyckeln. Jag vet inte vem som blev mest förvånad.
Så nu snurrar tvättmaskinen där ute.        


Har slutat svettas nu så jag ska kanske hoppa in i duschen och skölja saltkroppen i blötvattnet.


Kommentarer
Postat av: Freddy

Bra jobbat! Själv var jag ute och promenerade en sväng nyss. Lat som jag är. I morgon blir det en löprunda!

2007-07-18 @ 19:23:19
Postat av: Irrbloss

Jag gillar ord väldigt mycket och du skriver...hm, låtet corny det här men skitsamma...levande på något sätt. Ja, skulle bara säga det. Tack för ordet...

2007-07-18 @ 19:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback