Herr Ågren på visit

Rätt tung dag. Men jag orkar inte tänka mer på sånt just nu, så jag ska berätta något annat istället.

För några veckor sedan kom en man hem till mamma och ville ha med henne i ett uppror mot Mikael Styrman och Ekfors groteskt höga elnätspriser. De skulle låta bli att betala räkningarna tyckte han. Hon ställde sig tveksam till den metoden men sa sig vara villig att komma på ett möte för att diskutera vidare åtgärder.
Idag plingade han på dörren igen. Den här gången var det i ett annat ärende.
Han berättade vem han var och att han varit här tidigare i ärendet jag just beskrev.
"Är din mamma hemma?" undrade han.
"Nej, hon åkte iväg till stockholm igår" svarade jag.
"Blir hon borta länge?" kom nästa fråga
"Till måndag nästa vecka är hon hemma igen"
"Ni har en ny garageport ser jag?" sa han (väldans så intresserad man var då!).
"Ja, jo.. Det har vi." svarade jag.
"Vad ska ni göra med de gamla portarna?" undrade han
"Vet inte"
"Tror du din mamma skulle vilja sälja dem?"
"Vet inte"
"Kan du fråga henne?"
Jag såg frågande på honom
"Ja.. Jo, jag skulle kunna ringa och se om jag får tag på henne antar jag"
"Bra, gör det" tyckte han
Så jag ringde och undrade om hon ville sälja dem o hur mkt hon ville ha för dem. Det visste hon inte. Ska jag bara ta vad han erbjuder då? undrade jag. Det tyckte hon.

Jag sålde mammas garageportar för en hundring styck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback