Gubbfan - still stalking strong

För er som skrivit och undrat ska jag här göra en uppdatering angående Den Stora Frökenförföljelsen. Jag kan härmed berätta att idag försökte Gubbfan plocka poäng genom att ställa sig in hos morsan - eller som han kanske tror: sin blivande svärmor.

Halv nio på morgonen kommer Morsan och Siss till Hpda med stockholmsbussen. Jag går för att möta dem ihop med det enda barnet som kommit so far. Vi promenerar på trottoaren längs Norra Esplanaden och jag kan redan se två silhuetter som kommer släpandes på ett berg med packning.
"Yes, där är de!" tänker jag och vinkar.
  Då, från ingenstans, glider en svart Volvo 740 upp bakifrån. Jag ser omedelbart vem som sitter bakom ratten och försöker göra mig osynlig (blundar hårt, och tänker "syns inte, finns inte, syns-inte-finns-inte!!"). Först saktar bilen in i höjd med mig vilket får mitt hjärta att slungas upp i halsgropen. Men så får han upp farten igen och hjärtat dimper ned bakom revbenen igen i tron att jag kommit undan. Jag inser snart mitt misstag och förstår att han har utformat en ny, ondskefull plan. Gubbfan styr rakt mot Morsan och Siss, stannar i höjd med dem och säger med ett smörigt tangogrin:
"Ni vilja sussen, va? Var ni åka, jag söra!" (Neeejh! Han ger sig på min familj!!) Morsan och Siss har ju inte en aning om vad det är som egentligen pågår. 
"Nojomenvisståtacksåmycke!!" ler de i två stora colgatesmajl.
  Gubbfan vältrar sig ur bilen och rycker upp bagageluckan för att langa in packningen. Jag har stannat ungefär tio meter ifrån dem och får bara till ett blekt leende när han vinkar. Morsan och Siss vill hälsa på mig, men när jag försöker gå närmare vägrar barnet jag håller i handen att ta ett steg till. Barn vet!
  Lyckligtvis nöjer sig Morsan och Siss med att få väskorna levererade till dörren och väljer att promenera tillbaka till jobbet ihop med mig. Jag drar en snabb resumé om vad som utspelat sig under tiden de varit borta. Jag får förfärade blickar och utrop. De förstår mig precis.
"Va, kom han och plingade på dörren?!!"
"Vilken fräckhet!!"
"Jag kan bara inte trooo det!"

Så Gubbfan: Den enkla gick inte!

Kommentarer
Postat av: Fia

du jag gjorde om vuxentestet....
poäng:25 dvs jag borde vara 48.8år!!! WHAT a Piece Of CRAP!!!
Skall läsa din blogg nu kram gumman =)

Postat av: B

Han ä bara för mkt.
Dissa han totalt så han förstår vad som gäller.

2007-07-24 @ 00:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback