Grillfest med Kompisarna Från Förr

"Ingen utgång idag" sa L när jag ringde.
När jag skulle hämta henne kröp hon runt på köksgolvet och torkade upp utspilld juice.
"Ska bara blöta håret och dra på ett par jeans så åker vi" sa hon.
Väntade.
Men så skulle påsarna med det marinerade vändas lite också. Och ölen var ju inte kall! In i frysen med dem.
"Jag är klar. Du måste bara klippa min lugg!"
"M, har du någon vass sax?"
M letade.
L letade.
Jag väntade.
Ingen vass sax. Men en slö!
Jag klippte, fint!
"Ska du ut ändå?" undrade jag.
"Ingen utgång" lovade L, men sminkade sig noga och lade varje hårstrå på plats. 
Och drog på sig snyggjeansen.
"Men ingen utgång idag" sa L igen. 
Jag väntade.
"Är du klar?"
"Jo. Jag ska bara packa väskorna."
Väntade.
Länge.
"NU, äker vi!"
In med allt i bilen och så iväg.
"Nej förresten, Ica först! Glömde visst köpa potatissallad!"
"Och så måste vi hämta S och AM!" 
Vi kuskade runt stan och hämtade potatissallad och glada töser med marinerade grillspett. 
Och så äntligen iväg. Nikkala. Där före affären, det röda huset med vitt staket! Oj så stort! Och ännu större inuti.  

Det tog en evig tid innan vi kom iväg, men grillfesten ute i Nikkala med Kompisarna Från Förr överträffade alla mina förväntningar. Så jag fick rätt. Jag hade ångrat mig om jag låtit bli. 

Vid midnatt körde jag en överfull last med glada töser in till stan . Nu skulle de minsann ut!

L också...


Bilen tömdes och jag åkte hemåt. Från förfesten direkt till efterfesten.
JV somnade på köksgolvet men jag och I satt länge och pratade. Vände och vred på universum, livet och dess mening tills klockan gick om sig själv och ögonen i kors. Till slut fick vi ändå ge upp och promenerade hemåt. Solen stod redan högt när jag hämtade täcket och lade mig på soffan och somnade till TV-shop.


Kommentarer
Postat av: Lotten

hehehe.det blev ingen utgång kära vän.så fort jag kom innanför dörren för att hämta cykelnyckeln,fastnade jag. sängen såg för skön ut :)
kramkram!
ps.nästa v flyttar vi!synes då!ds.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback