Gomorron yxskaft!


Garageportsmontören skulle komma till halv nio och jag hade lovat att lämna dörren olåst åt honom när jag åkte till jobbet. Strax efter sju på morgonen (jag ligger fortfarande naken i sängen) plingar det på dörren. Virar en handduk runt kroppen och svajar sömndrucket ned för trappan. Jag hälsar gomorron yxskaft och går för att låsa upp garageporten åt honom. Sen får jag en jävla fart för jag Måste verkligen hinna tvätta håret innan jag åker till jobbet! Rationaliserar min yoghurttallrik till en banan (den var till dig Fia!) och kastar mig i bilen. Överskrider alla hastighetsbegränsningar och lyckas komma till jobbet i tid. 

Jag tar vilan med barnen efter lunch och sover själv i 1,5 timme. Ibland bara älskar jag jobbet!

Mot slutet av dan upptäcker jag att jag nästan har slut på snus. Illa. Går över till snusgrossen och köper en stock. Grov White. Och billigt! Sen kommer jag på att jag ska köpa några öl med mig hem ifall det nu är något sånt JV planerat inför fredagens "ska vi hitta på ngt" - vilket jag egentligen kan anta. De leker för det mesta den leken, och leker de ngt annat så innehåller det också alkohol, så jag garderar mig.. "Finsk mellanöl blir bra" tänker jag och styr mot tullen. Så ser jag ett gäng gubbar i neongula västar vid den finska tullstationen och kommer på att jag har en hel stock snus liggande bredvid mig i bilen.
"Får man ta med sig snus över gränsen???" och "Jag har inte rååååd med några böter!!!" hinner jag tänka samtidigt som högerfoten slänger sig efter bromsen och blicken desperat irrar efter en flyktväg.
"Ser misstänkt ut att bromsa" är nästa tanke och jag låter högerfoten gå över till gaspedalen igen och anlägger en oskyldig min. Verkar som att den fungerar för de stannar mig inte. De tittar knappt på mig ens en gång! (YES! Andas ut, lugna pumpen.)
Köper mig ett sexpack Karhu från Kalles och lurar tullen på Beslaget genom att ta den lilla gränsövergången vid golfbanan.


Roligt att få sig en pratstund m dig Fia, det händer alldeles för sällan! Du borde vara i byn oftare, och jag borde komma ner oftare. Hoppas förföljelsen upphör snart. Man kan ju inte ha otur för evigt!

Sjukt vacker himmel när jag promenerar hemåt strax före midnatt. Den är av det slaget som man inte vill se ensam, som man vill dela med någon.


Kommentarer
Postat av: B

he he..
Tänk va lite snus kan ställa till det!
Sjukt vacker himmel här oxå.
Kramen

2007-07-14 @ 01:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback