Kaffe, snus och goda grannar..

Ja, det har varit en god men lite seg morgon. Det tog en stund att kravla sig ur sängen, men en kopp starkt kaffe och en gomorronsnus kickade igång kroppen.
Tänkte slå in skallen på grannen ovanför igår. Han har en vana att sätta ned hälarna i golvet när han går som är otrevligt högljudd . Det är så det dånar i tak och väggar och min fönsterbräda vibrerar så att blommorna tappar sina blad. Det är faktiskt sant! Och detta gör han större delen av dagen, kvällen och mellan tolv och tre på nätterna när han ska gå och lägga sig. Att han låter på dagarna har jag inga problem med, men när han börjar klampa klockan ett på natten när man ligger och försöker sova.... Gaaaahh!! I kontrast till tystnaden i övrigt så hoppar man till för varje duns. Till slut ligger man bara och väntar på nästa serie med dunsar, helt oförmögen att slappna av och somna. Och så orkar man inte stiga upp och klä på sig för att gå upp och säga till! Dessutom vill jag inte gå upp när jag är trött och ilsken, för jag tror inte han gör det med flit eller ens är medveten om hur vansinnigt lyhört det är.
Han har sin säng precis ovanför min. Jag vet det, för jag kan höra täckfraset när han vänder sig om i sängen.
Före jul funderade jag på att köpa ett par tjockt vadderade tofflor till honom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback