Skönhetsideal..

Har varit så obeskrivligt trött de senaste dagarna! Sovit nästan klockan runt, och ändå.
  De senaste dagarna har planen varit att se till att skaffa attiraljer inför festen med 80-talstema ute i Vällingby på lördag. Tyvärr minns jag inte särskilt mkt från 80-talet och är inte det minsta insatt i hur trenderna sett ut genom åren.. Har något svagt minne om axelvaddar och hårdpermanent, men..
  På inbjudningskortet gav de exempel som synthare, pudelrockare, blablaa, blablaa... eller se ut så som man på 80-talet önskade sig att man såg ut ... Den där sista hade kunnat bli min räddning. Det är bara det att vid mitten av 80-talet såg mitt skönhetsideal ut som Pippi Långstrump ungefär. Jag ville ha rött hår, fräknar, överdimensionerade vita framtänder, glasögon och räls. Funkar det? Jag vet bara inte hur jag ska greja räls och få framtänderna att växa till sin dubbla storlek till på lördag..

Stockholm idag är kvav och fuktig värme, klibbig luft, hetsig trafik och robotliknande människor. Har lite svårt att stänga allt det ute, svårt att andas.

Kommentarer
Postat av: Jerk

visst är sthlm underbart :)

Postat av: Pyromanen

Har'ru fått storsta's-sjukan redan?-jobbit.....
Kör stenhårt på Pippi Långstrump, de låter 80-tal för mig!(o du kommer sticka ut:-)
Själv hade jag kört pudelrock me smink o mycke färger,
trasiga kläder o en så stor kalufs som bara ä möjligt!

2007-08-09 @ 23:55:48
Postat av: S

åh vad roligt. Jag älskar temafester när folk går in för att klä ut sig. En hit är alltid att klä ut sig till det motsatta könet. Eller Marge Simpson - fast det är ju inte 80-tal.

2007-08-10 @ 12:57:30
URL: http://detsofistiskamanifestet.webblogg.se
Postat av: Mango

Hej Ema!
Visst är det kvavt! Jag kan säga att det är lika dant här ute på ön. Man tror att det ska blåsa bort här, men nej det gör det inte.
Hur var 80-talskalaset (höll på att skriva 80-årskalaset)?

2007-08-12 @ 17:06:36
URL: http://magnusjosefsson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback