Kasta sten

Efter en välbehövlig sovmorgon cyklade jag in skolans cykel till stan från Älvagård där den blivit stående sedan Siss cyklade dit den för ett par veckor sedan. Livsfarligt företag. Inte konstigt att det bor så lite folk i Norrland. Och inte konstigt att det är så få cyklister! De har mest troligt lidit offer för de bilister och husvagnssemestrare som dundrar fram längs vägarna. De kör om en i 130 med möte och hård sidvind! Ibland har jag funderat på att samla ihop några rejäla stenar att ha i beredskap för dem som blir för närgångna. Men det är svårt att kasta sten efter bilar samtidigt som man försöker hålla sig på vägen när de gör sitt bästa för att välta ner en i diket... Men det skulle vara roligt! Om de sedan skulle stanna och gapa för att jag kastat sten på dem skulle jag se oförstående ut, fladdra med ögonfransarna och säga att jag tappat stenarna när jag försökte hålla balansen i deras fartvind. En repa i lacken kunde de gott ha för att de närapå gjort mig till kråkmat i dikeskanten!

Igår strök jag på en avlackeringsgegga på två rullplattformar som det stått lavafontäner på för att senare kunna lacka om dem. Tyvärr funkade det inte så bra. Det skulle stå och verka över natten hade jag tänkt, men det visade sig att jag varit för snål med geggan så det hade hunnit torka. (Brydde mig inte om att läsa på burken förrän efteråt...) Gjorde ett nytt försök efter jobbet idag. Den här gången slabbade jag på ordentligt. Fick de väl se då!!
  Sen åkte jag o hälsade på familjen E/B. De var inte hemma då jag kom så jag klev in o väntade. Lill-L blev nog lite konfunderad när Fröken stod innanför dörren när hon kom hem. "Att man aldrig ska få slippa den där tantan!! Är man på dagis är hon där och kommer man hem så är hon fanimej där också!!" Men sen bjöd hon på kalaspuffar så jag tror jag är förlåten. Jag avlade lägesrapport och dryftade lite existensiella frågor med J2. Alltid lika trevligt!
  Så var det hem och äta avocado och c-vitaminer, försöka hitta schema för första läsperioden, betala (k)räkningar och skruva fast några skåpdörrar. Och så var dan slut. Vart tar de vägen alla timmarna??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback