Händig

Nåjoodå, det är man allt! Hjälpte mamma skruva ihop trimmern hon fick i födelsedagspresent. Men först hade jag högläsning för henne ur bruks- och skötselanvisningarna. Vi skrattade så vi höll på att kissa på oss. Mycket givande läsning. Nu har jag lärt mig att man kan använda appagrunken "för avverkning av missprydande ogräs ... Maskinen kan även användas för borttagning av oönskad växtlighet" (jag tror de snott formuleringarna från instruktionerna för en epilator!) Jag vet även att man inte får använda mojängen närmare än 15 meter från djur (som till exempel igelkottar, bilar och barn - eller hur var det nu?) och att det är olämpligt att trimma gräs iklädd sandaler, halsduk, slips, smycken eller långa kjolar. Synd, för det var ju precis det jag hade tänkt ha på mig! Dessutom rekommenderar de att maskinen används av endast en person åt gången.. Tur att de skriver sånt, för det hade jag nog aldrig kunnat räkna ut själv!!
  Råkade tyvärr spräcka locket till luftfiltret när jag skulle dra igång den... Oops! (Fan va klena grejer är nuförtin!!) Vi grejade det med en gummisnodd. Undrar om det faller under "modifieringar" som de pratade om i punkt A5? Modifieringar av appagrunken kunde nämligen skada trimmerföraren, kusiner, herr Trimmer själv och garantin allvarligt (kanske även djur?).
  Mamma fick på sig ett par gamla goggels, som jag använde när jag lärde mig åka slalom för ungefär 20 år sen, och tog en premiärtur längs dikeskanten (efter att hon tagit av sig sandaler, halsduk, slips, smycken och långa kjolar). Jag kände mig så inspirerad av byggandet att jag gick in och skruvade fast ett fönsterhandtag och drog ut spik ur dörrlisterna som blev över efter garageportsbytet.

Sådärja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback