Blombud

Ett telefonsamtal:

Combo (upphetsad): "Ema, du har fått blommor! Det kom just ett blombud och lämnade dem!"
Jag (ställd): "?"
Combo (fortfarande upphetsad): "Vem har du varit och flörtat med som skickar blommor!?"
Jag (fortfarande ställd): "Ööh.. Vet inte (paus). Ingen som jag kan komma ihåg! Finns det inget kort eller nåt?"
Combo: "Men den är ju inpackad juh!"
Jag: "Jamen så öppna den då!!"
(prasselprassel)
(lite mer prassel)
Combo (skrattar): "Haha, det är från Lulebo! (hejåvälkommentilloss!)"
(skratt)
Combo: "Vad ska jag göra med dem?"
Jag: "?Göra? Ställ dem i vatten eller nåt. Lukta slut på dem. De överlever nog inte tills jag kommer hem igen."
Combo: "Mmm. Luktar gott!"
Jag (skrattar): "Bra!"

En hemlig beundrare hade varit lite häftigare förstås, men blommor som blommor!


Kommentarer
Postat av: Mango

Det var inte dåligt. Ja tänk om man fick blommor någongång, orkidéer är finast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback