Rytm

Dagens tema är Rytm.

Våren är faktiskt på väg (Lejonhjärta, du hade rätt!). Sol och femton grader varmt, ja till och med vinden känns ljum!  Med vissa svajningar i takt och tempo fortsätter årstidernas cykler att ticka fram, som ett eftertertänksamt och troget gammalt urverk, en pulserande hjärtrytm. Ett säkert vårtecken är studenter som samlas i lättklädda klungor utomhus, utan brådska att ta sig in i värmen.

Igår kväll fastnade jag med L:s musikfiler. Efter ett antal melankoliska spår satt jag och kände mig gråtmild. Det enda med up-tempo var tvättmaskinens centrifugering.

Och hur går det med dygnsrytmen och rutinerna? Lite salsa eller rumba? Finsk tango? Kanske taktfast marshmusik till och med?
Nä.. det är fortfarande kaosorkester.

...dessutom kom jag just på att jag glömt att äta sen frukost. Det här med sunda levnadsvanor har blivit ett tragiskt kapitel. Men jag väljer att se det som ett område med enorma utvecklingsmöjligheter! Gäller bara att ta upp taktpinnen och själv börja dirigera sitt liv.


Kommentarer
Postat av: Fia

underbart med vår. Mindre underbart att behöva vara mer lättklädd... urrk... om duhittar taktpinnen för rutiner så kan du ju kasta hit en när du är klar... jag är helt ur spår med allt vad träning heter...

2007-04-25 @ 22:30:08
Postat av: Bettan

Tittar in... Vad kul att hitta dig här också!
Håller med Fia, jag skulle också behöva den där taktpinnen alternativt ett dygn på minst 48 timmar... ;)

2007-04-26 @ 07:32:13
Postat av: Lejonhjarta

Skönt att våren hittat upp till er i norr också =) Sista dagarna nu har varit riktigt sköna och jag har fått en skönt, stramande solbränna efter ett par dagar i solen.

Jag får hoppas att de ljusare dygnen inte ställer till det ännu mer för din rytm. Jag känner igen mig, för jag gör ungefär som småbäbisarna själv just nu. Äter, skiter och sover när jag känner för det *S* Kanske dags att ta tag i taktpinnen här med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback