Long time no see

Det verkar som att allt händer på en o samma gång.

Kusinvitamin som jag inte sett på år ringde och sa att han var uppe i Luleå på jobb. Är i trakterna från och till ända till midsommar så vi hinner ses. Skoj!

Somnade när jag satt på bussen. Drömde så konstigt. Var på någon sorts affär. En gubbe i kassan och en massa folk som handlade, stod i kö, gick runt. Helt normalt. Så tittar gubben på mig och plötsligt är det som att vi zoomas in och allt folk fryser till is eller löses upp. Som om vi två sugits in i en parallell värld. Han tittar allvarligt på mig och säger något i stil med att "Du kan inte..." eller "Du måste..." Jag inser att det han försöker säga är viktigt och får panik för jag vet att det är något jag egentligen inte vill höra. Paniken gör att jag halvt vaknar och så är ögonblicket förbi. Zoomen försvinner och allt blir som vanligt i affären igen. Och gubben varken ser på mig eller verkar som att han har något att säga. Jag tittar och tittar på honom för att försöka få honom att göra det igen, få honom att tala om det där viktiga för mig, men det är borta.
Det känns som att jag missade något viktigt.
Ett spratt av en förvirrad hjärna..? Sömnbrist. Klarar inte dygnsvändandet så bra längre. Börjar nog bli gammal trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback