Jag ser ljuset!

Dagens tema måste vara Ljus och Mörker med Ljus i fokus.

Nätterna är korta (i flera bemärkelser...) och idag var solen tillbaka. Med vinden i ryggen på väg till skolan så kunde jag sluta ögonen och låtsas att det var sommaren som redan var här.

Den som följt mig vet att en mörk lågtrycksfront drog in över ekonomin för två veckor sedan, som sedan legat parkerad där. Men det lättar. Fick oväntad sponsring i lördags vilket fick de mörka molnen att skingras något och idag talade Swedbanks väderleksrapport om att ljuset var nära. Imorgon blåser CSN in, och de friska vindarna kommer att jaga alla mörka moln på flykten. Styrkt av detta gick jag och handlade bröd, mjölk, ost och bananer. Solen skiner över mig!

Kom hem efter föreläsningar och Ica och drog igång datorn. 
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
...och jag kände ljuset slockna. Vaddå boot failure!?? Vad är det för systemdisk den vill ha!? Det är inte ens min dator! Innebär det här massdöd för allt det L har på burken? Innebär det här en ny period av fattigdom och svält för min del? Satt och glodde på skärmen ett tag. Den brydde sig inte det minsta om att jag försökte stirra ut den. Startade om, men samma meddelande dök envist upp. Hatar att behöva erkänna det, men mina kunskaper på det här området är minst sagt begränsade.. Svart hål. Beslutade mig för att kalla in extern expertis och sms:ade J.
"Stäng av, dra ur strömkabeln, sätt i strömkabeln, slå på datorn" och utan minsta protest startade datorn.
...och ljuset återvände i ett slag!

Det som fortfarande är fullständigt nattsvart är min dygnsrytm.. Måste åtgärdas snarast!!!


kl 00.35
Har hämtat upp den sista tvätten. Bädda och somna med doften av nytvättat. Det är ljust.
Mörk är saknaden.

Kommentarer
Postat av: Lejonhjarta

Whopsie daisie... inte kul när tekniken strular. Låter som att det är en kommande diskkrasch på väg. Spar undan det som ligger på datorn för säkerhets skull. Inge skoj att stå där efteråt och försöka återskapa. - Själv hade jag ju änglavakt och kunde med nöd och näppe återstarta min gamla häck till burk =)

Postat av: Fia

huuu vilken mardröm med datakrångel jag avskyr sånt men vi har varit ganska förskonade iaf. Och det är ju jäkligt skönt.

Ekonomi... ett fruktansvärt ord, en ful svordom faktiskt men se det känns som om det kanske kommer vända här med. Hoppas på det för oss båda. Kram

2007-04-25 @ 06:41:30
URL: http://lunasmammas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback